Ce inseamna reclama eficienta?

Publicitatea indoor – must have!
decembrie 17, 2015
Ce inseamna Smarketing?
noiembrie 9, 2017
Show all

Ce inseamna reclama eficienta?

Indiferent de natura afacerii tale, un plan bun de marketing este esential. Nicio afacere nu se poate dezvolta si nu poate genera rezultate financiare pozitive, fara promovarea produselor sau serviciilor oferite de afacerea ta! Succesul unei afaceri este asimilat crearii si promovarii unui brand.

"Nu exista nici o diferenta semnificativa intre diferitele marci de whisky, tigari sau bere. Ele sunt toate cam la fel. Si la fel sunt detergentii si margarina... Producatorul care isi dedica publicitate pentru a-si construi cea mai consistenta persoanlitate pentru brandul sau, va primi cea mai mare cota de piata, la cel mai inalt nivel de profit. "- David Ogilvy

Publicitatea eficienta este cea care ajunge la clientii tai, care ii convinge pe acestia sa testeze, sa cumpere produsul tau. Publictatea eficienta se masoara in Return Of Investment. Pentru a-ti converti persoane necunoscute in clienti ai afacerii tale, publicitatea pe care o abordezi trebuie sa indeplineasca cel putin 4 criterii:

Sa fie memorabila!
Daca vizitatorul, potentialul tau client nu-si aminteste reclama dupa vizualizarea acesteia, inseamna pierdere de timp si de bani. Reclama trebuie sa se intipareasca in mintea consumatorului, sa isi poata aminti cu usurinta de ea atunci cand identifica o nevoie de consum a produsului sau serviciului pe care il oferi.

Sa ajunga la targetul potrivit de consumatori!
Cea mai importanta parte a unei strategii de marketing este definirea grupului tinta. Trebuia sa faci cunostinta cu publicul tau, si nu cu un numar mare de oameni. Nu exista niciun produs sau serviciu care sa fie dedicat pentru absolut toata populatia. Stim ca toata lumea bea apa, dar copiii nu cumpara apa, ci parintii decid ce marca de apa sa se consume in familie. Faceti o cercetare amanuntita a publicului tinta, a factorilor de decizie care desavarsesc actul de cumparare! Identificarea publicului tinta te va ajuta sa construiesti cea mai potrivita strategie si cele mai eficiente canale de comunicare.

Sa fie distractiv!
Capturarea atentiei consumatorului asupra produsului sau serviciului tau este esentiala pentru eficienta unei campanii de publicitate. Pentru ca un mesaj de promovare sa fie distractiv, acesta trebuie sa fie pozitiv, sau poate apela la umor sau poate crea o parodie e unor evenimente recente.

Sa atraga atentia!
Indiferent de cat de buna este reclama ta sau mesajul tau publicitar, nu va avea niciun efect daca clientii nu le vor vedea. Pozitioneaza-ti campaniile de publicitate acolo unde targetul tau de clienti este activ, acolo unde esti vazut. Dupa ce ai gasit canalul potrivit care ajunge cel mai repede la publicul tau tinta, orienteaza-ti mesajul astfel incat acesta sa iasa in evidenta. Nu folosi iamgini si texte banale. Creaza nevoie, genereaza pofta! Prezinta-ti serviciul sau produsul in cea mai apetisanta forma!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *